[Персональна сторінка Дмитра Сепетого]
Можливо, найкращий засіб для пробудження
інтересу студентів до світоглядної проблематики і формування позитивного уявлення
про філософію, - регулярно давати їм для самостійного опрацювання (з наступним обговоренням
на семінарах) невеликі за обсягом (по 10-30 сторінок) філософські тексти (статті,
фрагменти з більших праць), які написані легкою, зрозумілою для не-філософів мовою
і стосуються питань, знайомих і цікавих для студента. Ніхто не скаже про філософію краще, аніж хороші філософи,
що пишуть не для професійних філософів, а для ширшої аудиторії. Можна порекомендувати тексти Платона, Епікура, Епіктета, Сенеки, Марка Аврелія, Артура Шопенгауера, Альбера Камю,
Мігеля де Унамуно, Хосе Ортеги-і-Гассета,
Еріха Фромма, Віктора Франкла, Ісаї Берліна, Карла Поппера та ін.
Бібліотека текстів,
які я пропоную для опрацювання своїм
студентам
Карл Поппер. Як я розумію філософію
Сенека. Моральні листи до Луцілія (фрагменти)
Федор Достоевский
о проблеме зла (фрагмент из “Братья Карамазовы”)
Б. Джонсон. Чому Бог допускає
зло?
Еріх Фромм. Мати чи бути? (фрагмент)
Еріх Фромм. Мистецтво любові (фрагмент)
Джон Стюарт Міл. Про свободу
(фрагменти)
Федор Достоевский. Легенда о Великом
Инквизиторе
Федор Достоевский. Записки из подполья
(фрагменты)
Хосе Ортеґа-і-Ґассет.
Бунт мас (фрагменти)
Альбер Камю.
Листи до німецького друга
Карл
Поппер. Відкрите суспільство та його вороги (фрагмент)
Карл Поппер про критичний
раціоналізм (фрагмент)
Василий Гроссман и Голодоморе 1933
(фрагменты из повести “Все течет”)
Василь Гроссман про знищення євреїв
нацистами (фрагменти з повісті “Життя
та доля”)
Василь Гроссман про радянський
та нацистський тоталітарні режими, лжедобро та доброту (фрагменти з повісті
“Життя та доля”)
[Персональна
сторінка Дмитра Сепетого]